امروزه مهمترين دغدغه‌ نظام آموزشی كشور، ايجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمايه‌های فكری در جامعه‌ی ‏اطلاعاتی و دانايی ‌محور است.

هوشمند سازی مدارس عاملی موثر در تعمیق فرایند یادگیری است .

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از هوشمندسازی دو هزار و 63کلاس درس خبر داد و گفت :  هوشمند سازی مدارس عاملی موثر در تعمیق فرایند یادگیری است .

گودرز کریمی فر مدارس را  به عنوان اصلی ‌ترين نهادهای آموزشی جامعه قلمداد کرد و افزود :  امروزه نظام آموزشی كشور به مدرسه‌ا‌ی نياز دارد كه با بهره‌گيری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، امکان يادگيری پيوسته را فراهم ‏نموده و فرصت‌های نوينی را در اختيار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای كه اين فناوري نه به عنوان ابزار، ‏بلکه در قالب زیرساخت توانمند‌ساز برای تعليم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.‏

وی  تاکید کرد:  به كارگيری گسترده‌ی فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در فرايند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رويكردهای آموزشی درجهان، زمينه‌‌ی شكل‌گيری مدارس هوشمند ‏را فراهم آورده است .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد :  مدارس هوشمند  از جمله نيازمندیهای كليدی جوامع دانش‌بنيان است  و رويكردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و ‏كارآفرينی دانش‌آموزان را دنبال می ‌نمايد. 

کریمی فرد افزود: در اين مدارس‌، فرايندهای یاددهی ، يادگيری تقويت شده و محيط تعاملی يكپارچه برای ارتقای ‏مهارت‌های كليدی دانش‌آموزان با تكيه بر فعاليت‌های گروهی، در عصر دانايی محور فراهم می ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.